Самопрезентація у Facebook: 5 перших кроків

02.04.2018

Покрокове керівництво, яке допоможе, аби Ваша сторінка у Facebook працювала на Ваш професійний успіх.

Поділюсь із Вами кількома порадами з самопрезентації у Facebook. Адже нині, коли дедалі більша частина комунікацій відбувається віртуально, це стає надзвичайно важливим для Вашого самопросування у професійному середовищі. А за умов, коли новинна стрічка Facebook менше показуватиме повідомлень від бізнес-сторінок, а більше — від конкретних людей, стає ще більш важливим так оптимізувати свою особисту сторінку, аби вона працювала на користь і Вашому бізнесу чи Вашій організації, і Вам особисто.

  1. Виразний аватар (головне фото) — нічого зайвого!

Найкращий вибір для аватару — студійне портретне фото. Чому студійне? Нейтральний фон не відволікатиме інтернет-користувача й даватиме йому змогу чіткіше побачити Ваше обличчя (хто саме йому пише? З ким він спілкується?). Особливо при зменшенні.

Дедалі більше наших комунікацій відбувається у Месенджері. Дедалі вагоміша їх частина здійснюється з допомогою смартфону, а не стаціонарного комп’ютера. Тому більшість тих, хто з Вами взаємодіятиме, бачитимуть лише мініатюрне фото. Тому вигляд фотографії при зменшенні стає критично важливим для сприйняття Вас інтернет-користувачами.

Отже, ретельно перевірте, як виглядатиме Ваше головне фото у зменшеному варіанті. Можливо, його варто кадрувати (відцентрувати), прибравши зайві деталі. Можливо, взагалі слід відмовитись від попередньо обраного Вами варіанту, навіть якщо це дуже дороге Вам фото. Нехай дорога Вам світлина займе гідне місце в особистому альбомі, а ось для професійної комунікації ліпше обрати фото, можливо, більш емоційно нейтральне, проте вдаліше з точки зору самопрезентації.

Інші люди, домашні тварини (навіть якщо це Ваш улюблений котик!), архітектурні пам’ятки й накритий стіл зі стравами (навіть якщо це витвір Вашого кулінарного таланту, про який повинен знати весь світ!) – усе це зайве на головному фото. Основну частину фотографії повинно займати обличчя. Ваше обличчя. Не в дитинстві, не в юності, не в карнавальній масці на корпоративі — просто Ваше нинішнє обличчя. Таке, яким його зможуть побачити люди, котрі матимуть бажання перевести спілкування з Вами з онлайну в реальний світ.

  1. Фонове фото (обкладинка, кавер) — можливість створити контекст

Є можливість використати його для створення контексту — щоб дати краще уявлення про сферу Вашої діяльності чи зацікавлень. Наприклад, розповісти про Ваше місце роботи, захоплення. Панорамне фото телестудії; фото з виїзду знімальної групи на резонансну подію; підшивка чи розкладка з газетами; доречний до сезону краєвид міста, про яке пишете — простору для фантазії тут чимало.

Я раджу змінювати аватар рідко (максимум 1-2 рази на рік), а ось обкладинку — хоч щомісяця, відповідно до контексту, на якому маєте бажання закцентувати (вихід нової телепрограми чи Вашої книги, запуск нового сайту, зміна адреси редакції, зрештою, зміна пори року). Врешті-решт, зміну настрою теж можна передати через обкладинку — як на мене, це ліпше, ніж текстові пости у стилі “Думки вголос”, які, можливо, згодом захочеться видалити.

  1. Обрані фото — самопрезентація у 5 картинках

Віднедавна у Facebook з’явилась можливість коротко розповісти про себе за допомогою 5 обраних фото, які відображатимуться у верхній лівій частині Вашої особистої сторінки — відразу після блоку інформації про себе. Чим корисна ця функція — вона дозволяє створити стислу самопрезентацію у фото, закцентувавши на ключових аспектах вашого життя і діяльності. Приміром, робота (або кілька робіт), захоплення (або громадська діяльність), сімейний стан (або основний спосіб проведення вільного часу).

Зайве говорити, що “обрані фото” так само можна час від часу змінювати, як і фонове фото з п.2 — тим самим актуалізуючи інформацію про себе, яку хотіли б донести людям, котрі вперше заходитимуть на Вашу сторінку (приміром, довідатись, хто це проситься до них у друзі). Принагідно й для себе зайвий раз пригадаєте та усвідомите, що є пріоритетами у Вашому житті.

  1. Інформація про себе: Ваша цінність — одним реченням

Тут можна розмістити самопрезентацію одним реченням — про те, чим Ви займаєтесь, чим цікаві навколишньому світу, яку цінність несете. Приміром: “журналіст-розслідувач, борюся з корупцією в рідному місті”. Або: “телеведуча, спілкуюсь в ефірі з цікавими людьми”. Це дасть краще уявлення про Вас, ніж сама лише назва університету, який закінчили, або назва місця роботи. Адже просто “Редакція інтернет-видання Х” – це досить широко. Самопрезентація одним реченням може дати читачеві зрозуміти: а чим саме Ви займаєтесь у редакції Х? А обмеження на кількість знаків, присутнє в цьому розділі, дасть Вам змогу й для самого себе вдало й лаконічно сформулювати: в чому суть Вашої діяльності? Чим саме Ви найбільше цікаві\корисні навколишньому світові?

Питання для самоперевірки, які допоможуть краще сформулювати самопрезентацію (відповіді на них дають інформацію, яку потім можна спробувати лаконічно скомпонувати у містке інформативне речення):

  • з ким і з чим Ви працюєте?
  • що Ви найчастіше робите?
  • на кого впливають результати Вашої діяльності?
  • що корисного Ви несете навколишньому світу?
  • як би Ви пояснили дитині-школяру, чим саме Ви займаєтесь?
  1. Фотографії: Ви, люди та Ви з людьми

У розміщенні фотографій на своїй сторінці варто уникати двох крайнощів — однотипних портретних фото “себе коханого\коханої” (якщо Ви, звісно, не підробляєте фотомоделлю), а також повної відсутності фотографій, на яких Ви зображені. Перше може створити в читача уявлення про Вашу надмірну самозакоханість та певну ізольованість від навколишнього світу. Друге — викликати сумніви, чи не приховуєте Ви щось. Людина, яка працює в медіа — не може не бути публічною. Звісно, ступінь публічності і межі дозволеного в інформуванні навколишнього світу про свою життєдіяльність кожен визначає сам. Але приховувати своє обличчя журналістові — не варто.

Найкраще, коли на ваших фото будуть зображені не лише Ви, а й Ви у взаємодії з іншими людьми — учасниками подій, на яких буваєте; героями Ваших матеріалів; відвідувачами редакції; глядачами чи слухачами Ваших передач, інтерв’ю, виступів тощо. Зрештою, з друзями, рідними, членами сім’ї, колишніми чи нинішніми однокласниками, однокурсниками, вчителями, викладачами і т.д. Наявність регулярного потоку таких фото створює в користувача позитивне враження про Вас як про людину соціально активну. Що є взагалі-то природним для нашої професії, притаманним професійному медійникові.

На частині фото взагалі може Вас не бути — чому б не “пропіарити” на своїй сторінці людину, яку поважаєте, яку цінуєте як професіонала в тій чи іншій сфері? Мовляв, раджу Вам ХХ, якщо Вам потрібні послуги з УУ. Або: сьогодні хочу привітати з Днем народження (новою посадою, виходом нової телепередачі, книги і т.д.) свого колегу Z.

Наявність таких постів працюватиме як позитивний “соціальний доказ”: Ви достатньо впевнені у власному професіоналізмові, бо не боїтесь хвалити інших. А завтра хтось напише позитивний відгук і про Вашу діяльність. Швидше за все, це буде зовсім не та людина, яку не так давно похвалили Ви — у житті далеко не завжди зі стовідсотковою буквальністю спрацьовує принцип “Ти мені — я тобі”. Важливіше інше: включити себе в такий сценарій, який зробить природним подібний “обмін люб’язностями”. По-перше, люди бачитимуть, що Ви не боїтесь рекламувати інших, ведете активне життя. Це вже само по собі працюватиме Вам на користь. А, по-друге, загальний позитивний емоційний заряд, який дає постійне “підпіарювання” інших, притягне до Вас тих, хто і сам не проти буде порадити, прорекламувати Вас. Людська підсвідомість тонко зчитує настрій співрозмовника — чи відкритий він до комунікації.

…Звісно, наведені вище поради — це лише початок. Я розповів Вам тільки про 5 перших кроків для вдалої самопрезентації у Facebook. Щоб отримати більше корисних, перевірених часом і досвідом рецептів роботи з інформацією та використання часу, порад із професійної та особистої ефективності для всіх, хто професійно працює з інформацією, рекомендую Вам свою книгу “Лайфхак для журналіста: як ефективно використовувати час та інформацію”. Тут на 136 сторінках розміщено 86 практичних порад, які, впевнений, стануть Вам у пригоді, аби зробити Вашу професійну діяльність успішнішою, а комунікації — ефективнішими.

Віталій ГОЛУБЄВ,

секретар Національної спілки журналістів України, головний редактор Видавничого дому “ОГО”, викладач кафедри журналістики Національного університету “Острозька академія”, керівник Школи універсального журналіста

Читайте також:

Соціальні мережі для журналіста: можливості та загрози [ВІДЕО]

Електронна пошта: ефективно використовуємо для роботи журналіста

Професійна та особиста ефективність журналіста: 7 порад [ВІДЕО]

Джерело фото: http://itechua.com/internet/10189

 

 

, , , , , , , , переглядів: 1 600

Останні новини від OGO.ua


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *