Не секрет, що підростаюче покоління багато часу проводить в Інтернеті. Майже половина підлітків віком 14-17 років щодня проводить в онлайні до 4 годин. Складно уявити сучасних дітей без гаджетів. Але що ж вони найчастіше шукають у всесвітній павутині?
Відео
Найбільше дітей (майже 17% від всіх запитів) цікавить відеоконтент. Шукають мультики, відеоблоги і трансляції комп’ютерних ігор на YouTube або Twitch. Дивитися, як хтось інший проходить гру, багатьом сучасним дітям подобається навіть більше, ніж грати самим. Як і раніше популярні аніме-серіали. Серед запитів вони займають одні з найперших місць.
Переклади
Іноземні мови цікавлять дітей не менше, аніж їх батьків. Але підростаюче покоління хоче не вчити, а відразу перекладати. Тому найпопулярнішими після відео виявилися сервіси типу Google Translate. Вони займають 14% від всіх запитів.
Соцмережі
Онлайн-спілкування стало невід’ємною частиною життя дітей і підлітків. Воно займає 10% серед загальних інтересів) склала 10%. Підростаюче покоління активно освоює соцмережі. Найпопулярніші з них: ВК, Facebook, Instagram і Google-пошта. Сервіси онлайн-знайомств молодше покоління майже не цікавлять.
Ігри
Багатьох батьків хвилює інтерес дітей до комп’ютерних ігор. Але в рейтингу ці захоплення зайняли лише четверту сходинку, лише 9% від усіх запитів. Їх популярність зменшується.
«Дорослий контент»
Можна з упевненістю говорити, що це далеко не перше, що цікавить підростаюче покоління. У рейтингу він посідає лише п’яту сходинку – 8% . На «дорослі» сайти в 2017-2018 роках переходило лише 0,7% дітей у світі. Для порівняння, в 2016-2017 роках цей показник становив 1,2 %, а роком раніше – 1,5%.
Освіта
Приємний сюрприз для батьків: у списку найбільш популярних пошукових запитів на шостому місці опинилося навчання. Близько 5% від усіх запитів. Правда, школярів цікавлять в першу чергу готові домашні завдання і рішення для ДПА і ЗНО.
Якщо ж враховувати англомовні запити, то школярів також хвилюють математичні ігри, космос, словники та наука в цілому.
Статистика пошукових запитів дорослих і дітей значно відрізняється. Ось наприклад, що найчастіше шукає старше покоління.
- Погода (66%);
- Події (44%);
- Політика, суспільство, міжнародні відносини (43%);
- Регіональні або місцеві новини (40%);
- Здоров’я, медицина (39%).
Щоб допомогти дитині уникнути неприємностей в цифровому світі, батьки повинні розуміти, чим захоплюється дитина, знати про актуальні тренди мережі і мати уявлення про те, які небезпеки можуть підстерігати дитину. Це все допоможе старшим краще зрозуміти своїх дітей і вберегти від неприємностей і загроз в Інтернеті.
Анастасія ВОЙТЮК, випускниця Школи універсального журналіста на базі НаУ “Острозька академія”