Окрім того,що журналістика – це сфера професійної роботи з масовою аудиторією та подача поточної інформації про соціальний світ з метою формування самостійного уявлення, це ще технологічність, творчість і майстерність. Зазначені ознаки є важливими для професіонала, адже вони формують повноцінну картину універсального журналіста.
- Застосування технологічної комунікації із масовою аудиторією. Технологічність у будь-якій праці – це певні правила, яких мають дотримуватися з метою отримання якісного результату. Технологічність у роботі журналіста – це інструкція щодо того, як правильно та грамотно написати текст. Отож журналістика – це технологічна комунікація, що включає у себе:
- Роботу з джерелами інформації;
- Оцінку та перевірку фактів;
- Збір коментарів;
- Урахування інтересів аудиторії.
- Креативність та творча сфера. Журналістика – це професія, що демонструє:
- Свободу у творчості – ресурс, що дає можливість створювати унікальні журналістські тексти. Творча свобода комбінує у собі відображення її в різних підходах та суперечностях, а також у надбанні журналістом культурної спадщини попередніх поколінь. Це – можливість вільно створювати якісні та цікаві матеріали;
- Оригінальність;
- Свіжість – де властиве використання прийому «поєднання непоєднаного» або зіставлення традиції та новації;
- Новацію – оригінальний внесок та новий подих уже встановленим традиціям. Традиція – це інструмент для створення новації. Але варто не зловживати створенням чогось зовсім новітнього, бо нове – 10% від 100% традицій (=90%);
- Креативне мислення.
- Робота на рівні майстерності. Журналістська майстерність – це вміння автоматично та вдало використовувати усі необхідні журналістські інструменти: стандарти, технологічність, креативність, не забувати про відповідальність журналістики та коректно визначати тематику й проблематику. Також робота журналіста на рівні майстерності полягає у:
- Розвитку професійної інтуїції;
- Володінні творчим началом – моніторити, надихатися та породжувати нові ідеї;
- Накопиченні необхідного досвіду.
Отож, журналістика – це вид масової комунікації, який потребує професійного та водночас креативного поєднання усіх аспектів для створення грамотного повідомлення і його поширення аудиторії.
Анна ФІЛАНЮК, випускниця Школи універсального журналіста