Креативна робота журналіста: які аспекти включає в себе ця професія

25.05.2023

Окрім того,що журналістика – це сфера професійної роботи з масовою аудиторією та подача поточної інформації про соціальний світ з метою формування самостійного уявлення, це ще технологічність, творчість і майстерність. Зазначені ознаки є важливими для професіонала, адже вони формують повноцінну картину універсального журналіста.

  1. Застосування технологічної комунікації із масовою аудиторією. Технологічність у будь-якій праці – це певні правила, яких мають дотримуватися з метою отримання якісного результату. Технологічність у роботі журналіста – це інструкція щодо того, як правильно та грамотно написати текст. Отож журналістика – це технологічна комунікація, що включає у себе:
  • Роботу з джерелами інформації;
  • Оцінку та перевірку фактів;
  • Збір коментарів;
  • Урахування інтересів аудиторії.

 

  1. Креативність та творча сфера. Журналістика – це професія, що демонструє:
  • Свободу у творчості – ресурс, що дає можливість створювати унікальні журналістські тексти. Творча свобода комбінує у собі відображення її в різних підходах та суперечностях, а також у надбанні журналістом культурної спадщини попередніх поколінь. Це – можливість вільно створювати якісні та цікаві матеріали;
  • Оригінальність;
  • Свіжість – де властиве використання прийому «поєднання непоєднаного» або зіставлення традиції та новації;
  • Новацію – оригінальний внесок та новий подих уже встановленим традиціям. Традиція – це інструмент для створення новації. Але варто не зловживати створенням чогось зовсім новітнього, бо нове – 10% від 100% традицій (=90%);
  • Креативне мислення.

 

  1. Робота на рівні майстерності. Журналістська майстерність – це вміння автоматично та вдало використовувати усі необхідні журналістські інструменти: стандарти, технологічність, креативність, не забувати про відповідальність журналістики та коректно визначати тематику й проблематику. Також робота журналіста на рівні майстерності полягає у:
  • Розвитку професійної інтуїції;
  • Володінні творчим началом – моніторити, надихатися та породжувати нові ідеї;
  • Накопиченні необхідного досвіду.

Отож, журналістика – це вид масової комунікації, який потребує професійного та водночас креативного поєднання усіх аспектів для створення грамотного повідомлення і його поширення аудиторії.

 

Анна ФІЛАНЮК, випускниця Школи універсального журналіста

переглядів: 23

Останні новини від OGO.ua


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *