Розставляйте маячки на лінії часу

19.06.2018

Розставляйте маячки на лінії часу

Якщо вам дають можливість самому запропонувати, коли провести зустріч або нараду – відразу називайте точний час. Якщо принципової різниці в датах немає (наприклад, зустріч бажано провести в першій половині жовтня, а коли саме – все одно) – беріть дату “зі стелі”. Ви все одно нічим не ризикуєте, натомість наявність чітко визначеної дати – дисциплінуватиме і вас, і співрозмовника.

По-перше, таким чином отримаєте додатковий “бонус” – враження про вас як людину організовану, дисципліновану і таку, що має щільний графік. Інколи саме лише усвідомлення співрозмовником напруженості вашого графіку (зокрема, й завдяки враженню, яке ви самі створили) може підняти вартість ваших послуг.

Найголовніше ж – ви зекономите розумову енергію на більш важливі справи. Визначили дату зустрічі – і, як кажуть, діло з кінцем. Ви більш чітко бачите свій робочий день (тиждень, місяць) – і плануєте наступні справи вже з урахуванням часових проміжків, які забронювали раніше.

Приклад 1. Ви плануєте взяти два тижні відпустки в серпні. Якщо запитають, на коли саме плануєте відпочинок, можна, звісно, сказати: “Та все одно, десь у серпні на два тижні”. Але так ви відкладете прийняття рішення на невизначений час. І не факт, що коли нарешті доведеться визначатися, більш сприятливі для вас дати не будуть зайняті спритнішими колегами. А можна відразу сказати: планую іти у відпустку з 9 до 23 серпня. Все одно нічим не ризикуєте! Хіба що перед тим подивіться календар – аби “захопити” побільше вихідних і тим самим збільшити тривалість відпочинку.

Приклад 2. У вашому відділі потрібно провести нараду, щоб обговорити стан виконання проекту. Колеги запитують: коли зустрінемось? Можна сказати: та будь-коли, я завжди на місці. Але тоді ви ризикуєте. Тим, що коли за дві години до часу проведення наради, який визначили інші люди, вас про це повідомлять – не факт, що “остаточний час” виявиться для вас зручним. Ви-то завжди на місці, але саме на ці години записались до стоматолога. А щось змінити – вже пізно. Тому, якщо поки що у вас немає чітких побажань щодо часу наради, – візьміть їх “зі стелі”. Скажіть: мені буде зручно у понеділок о 16, ніхто не заперечує?

Приклад 3. Свого часу мене вразила людина, яка у вівторок, 1 листопада, призначила зустріч, щоб обговорити можливість участі у Школі універсального журналіста, на 13.45 вівторка, 22 листопада. А потім, дізнавшись причини, був вражений, наскільки все просто. Марія (назвемо нашу героїню так) працює в бюджетній установі й має обідню перерву з 13 до 14 години. Керівник суворо контролює вчасність повернення працівників з обіду. Але саме по вівторках він має лекції в місцевому університеті. І, пішовши на обід о 12.45, повертається аж після 15-ої. Ось підлегла й бронює на кілька тижнів уперед “бонусну” годину в робочому графіку… (Бо після 18 починається особисте життя – навіщо планувати на цей час робочі зустрічі?). Реально обід займає у неї півгодини – з 13 до 13.30. Чверть години – на дорогу. І о 13.45 Марія готова зустрітися зі мною. До 15-ої гарантовано повернеться на роботу. Все просто – треба лише трохи подумати, як ефективніше розпорядитися своїм часом!

Все у нас… чуже, один лиш час – наш“, – згадав слова Сенеки.

“Вторинна вигода” від такої практики – те, що ви звикаєте формувати власний порядок денного. А не підлаштовуватися під чужий. Це не означає “диктаторського підходу” – ви пропонуєте власну дату і радитесь з іншими, чи вона їм підходить. У разі потреби, час можна буде й змінити – все одно ж ви нічим не ризикуєте. Але зробити це відразу, а не тоді, коли всі дедлайни горітимуть і доведеться погоджуватися на будь-який варіант. Незалежно від того, зручний він для вас чи ні.

Мій досвід показує: якщо з самого ранку ви знаєте, що, приміром, до 12 години повинні дописати статтю (не тому, що це потрібно комусь, а тому, що такий дедлайн встановили ви самі) – чим ближче до 12 години, тим більше будете прискорюватися. Працюватиме здоровий азарт: встигнути до дедлайну.

Або інший приклад: на 17 годину ви спланували відвідання перукарні. Назад до офісу повертатися вже не плануєте. Знову ж таки, з досвіду скажу: після 16 години швидкість вашої роботи отримає шанс прискоритись. Якщо на дорогу до перукарні потрібно 15 хвилин, а зараз – рівно 16 година, ви мимоволі подумаєте: о, це ж скільки ще можна встигнути за 45 хвилин, які залишились. І цілком імовірно – встигнете.

Розставляючи більше маячків на лінії часу, ми можемо встигати більше. Конкретні часові рамки й наперед визначені дедлайни стимулюватимуть більше, ніж уявна “свобода”, за якою приховується невизначеність. Управляти самим собою – найскладніше. Але водночас це ж яке задоволення – відчувати себе володарем своїх слів, свого часу, свого життя.

Віталій ГОЛУБЄВ

Читайте також:

Тайм-менеджмент для журналіста: 15 порад, які збільшать Вашу продуктивність

10 корисних матеріалів для журналістів [СКАЧАТИ]

Тайм-менеджмент: навіщо встигати більше

, , , , , , переглядів: 103

Останні новини від OGO.ua


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *